Med ameriškimi patenti so se leta 1890 začeli pojavljati tudi električna kolesa.
Konec 1895, je Ogden Bolton Jr. Pridobil patent za kolo na baterijski pogon s 6-polnim osnim motorjem (hub) montiranim na zadnjem kolesu (slišati je identično kot so današnja e-kolesa) Motor je imel neposreden pogon in 10-Voltnu baterijo, ki je zmogla do 100 Ampera (1000W za prvi e-kolo!).
Leta 1987. je H. W. Libbey izumil električno kolo s pogonom na dva motorja nameščenima pri sprednjem pogonskem zobčeniku. To je kasneje preuzel tudi Giant v 1990-ih.
1898 in 1899 izumili so e-kolo s pogonom na valj (motor je v neposrednem kontaktu z gumo in preko valja obrača kolo).
1990 so se začeli proizvajati senzorji in nadzorniki moči. Takrat so cenejša e-kolesa uporabljala še svinčene baterije, oni dražji pa NiCD-jeve (npr. kot AA baterije). 2001. so se začele uporabljati za sedaj najučinkovitejše litij-ioske baterije (danes se te uporabljajo za več kot 95% električnih koles).
1990 je Michael Kutter naredil prvi pedalec sistem s peda-assist pogonom (namesto ročke za plin se s pomočjo senzorjev aktivira pomoč elektromotorja ob pedaliranju) Ta sistem je pozneje leta 1993 preuzela Yamaha.
Z razvojem tehnologije in rasti cene goriv, so e-kolesa postajala vedno bolj popularna. Danes se po svetu vozi več kot 200.000.000 električnih koles, število pa hitro raste.
Autor: Martin Matešić