Z uporabo piškotkov xplorerlife.si zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljevanjem pregleda internetne strani xplorerlife se strinjate z uporabo piškotkov. Za nadaljnji pregleda in uporabo internetne strani xplorerlife kliknite na gumb "Razumem"
Razumem

Zgodovina e-koles

21. maj 2018 14.03.00 CEST

Med ameriškimi patenti so se leta 1890 začeli pojavljati tudi električna kolesa.



Konec 1895, je Ogden Bolton Jr. Pridobil patent za kolo na baterijski pogon s 6-polnim osnim motorjem (hub) montiranim na zadnjem kolesu (slišati je identično kot so današnja e-kolesa) Motor je imel neposreden pogon in 10-Voltnu baterijo, ki je zmogla do 100 Ampera (1000W za prvi e-kolo!).


Leta 1987. je H. W. Libbey izumil električno kolo s pogonom na dva motorja nameščenima pri sprednjem pogonskem zobčeniku. To je kasneje preuzel tudi Giant v 1990-ih.


1898 in 1899 izumili so e-kolo s pogonom na valj (motor je v neposrednem kontaktu z gumo in preko valja obrača kolo).


1990 so se začeli proizvajati senzorji in nadzorniki moči. Takrat so cenejša e-kolesa uporabljala še svinčene baterije, oni dražji pa NiCD-jeve (npr. kot AA baterije). 2001. so se začele uporabljati za sedaj najučinkovitejše litij-ioske baterije (danes se te uporabljajo za več kot 95% električnih koles).


1990 je Michael Kutter naredil prvi pedalec sistem s peda-assist pogonom (namesto ročke za plin se s pomočjo senzorjev aktivira pomoč elektromotorja ob pedaliranju) Ta sistem je pozneje leta 1993 preuzela Yamaha.


Z razvojem tehnologije in rasti cene goriv, so e-kolesa postajala vedno bolj popularna. Danes se po svetu vozi več kot 200.000.000 električnih koles, število pa hitro raste.


Autor: Martin Matešić