Z uporabo piškotkov xplorerlife.si zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljevanjem pregleda internetne strani xplorerlife se strinjate z uporabo piškotkov. Za nadaljnji pregleda in uporabo internetne strani xplorerlife kliknite na gumb "Razumem"
Razumem

Videli ste jih na kolesarskih stezah in videli ste jih na cestah. Videli ste jih v gorah, na semaforjih, na progah za tek na smučeh in kamor koli pogledate. E-kolesa počasi osvajajo ne le kolesarjem najbolj prijazne evropske države, ampak povsod.


E-kolesa so alternativa prevozu za manj aktivne ljudi, starejšo generacijo in tudi tiste, ki okrevajo po poškodbah. Je zabavno, hitro in okolju prijazno. Toda v čem je problem?


Težave z e-kolesi


Prvič, zaradi odsotnosti potrebnega dovoljenja in registracije lahko vsak vzleti in leti po javni cesti s hitrostjo motornega kolesa. Čeprav je absurdno, bi morala biti zmožnost teh koles, da dosežejo hitrost 25 km/h, dovolj grozljiva. Poleg tega nekateri ne poznajo cestnih pravil ali pa jih popolnoma zanemarjajo, da bi bili vsi varni. Tako lahko vidite e-kolesarje, ki vozijo skozi rdeče luči z neverjetno hitrostjo. In čeprav morda enako velja za običajne kolesarje, vsaj tisti, ki ne spoštujejo zakona, običajno ne morejo doseči tako visokih hitrosti.


Druga resna težava so poškodbe, ki nastanejo pri trkih z električnimi kolesi. Raziskave, ki jih je izvedel Nacionalni inštitut za zdravje (NIH), kažejo, da imajo nesreče z električnimi kolesi resnejše posledice kot z običajnimi kolesi. Poškodb glave je bistveno več, čeprav se veliko pogosteje uporablja čelada. Glavna zasluga teh rezultatov je po mnenju strokovnjakov veliko večja hitrost.



Predpisi EU za e-kolesa


Zakonodajalci EU so gotovo prišli do enakih zaključkov in uvedli nekaj strogih predpisov za proizvajalce, ki želijo prodajati svoja kolesa v EU. Čeprav so bile zakonske omejitve za e-kolesa kritizirane kot preblage, se je Evropski parlament odločil le postaviti okvir. Nacionalni zakonodajalci lahko določijo dodatne omejitve, če se jim zdi potrebno. Za zdaj direktiva EU 2002/24/ES narekuje pravilo za vse države članice. V skladu s to direktivo mora imeti e-kolo motor, ki neprekinjeno ne proizvede več kot 250 W, da bi bilo izvzeto iz registracije in potrebe po vozniškem dovoljenju.


Poleg tega je treba to moč postopoma zmanjševati, ko se hitrost kolesa povečuje, dokler ne doseže 25 km/h. Pri tej hitrosti motor popolnoma izgubi oporo, ostalo pa je na nogah. Poleg tega motor e-kolesa ne bi smel delovati sam, kot lahko mnogi motorji zadnjega in sprednjega pesta.



Torej, da bi bilo e-kolo zakonito v EU, bi moralo:


• imajo motor z neprekinjeno močjo največ 250 W

• imeti motor samo kot pomočnika

• vam pomaga do 25 km/h


Večina držav EU upošteva splošna pravila, ki jih je sprejel Evropski parlament. Poleg tega so številne države, ki niso članice EU, kot je Turčija, sprejele direktivo EU kot osnovo za lastno zakonodajo o e-kolesih. Lahko pa rečemo, da bo več držav sledilo zgornjim primerom in oblikovalo lastne zakone o e-kolesih, ki bodo ustrezali lokalni kulturi vožnje, infrastrukturi in drugim poseb