Z uporabo piškotkov xplorerlife.si zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljevanjem pregleda internetne strani xplorerlife se strinjate z uporabo piškotkov. Za nadaljnji pregleda in uporabo internetne strani xplorerlife kliknite na gumb "Razumem"
Razumem

Regenerativno zaviranje – se splača?

20. april 2018 09.50.07 CEST

Zakaj e-kolesa, katerih baterija se polni pri vožnji ni učinkovitih?



Regenerativno zaviranje pomeni, da se pri zaviranju z motorjem polni baterija. Takšen način je seveda mogoč, ni pa učinkovit.


Regenerativno zaviranje zahteva motor z neposrednim pogonom, kar je drugačen tip motorja, kot je na večini e-koles in tudi na Xplorer električnimi kolesi. Motorji z neposrednim pogonom so proti običajnim precej težki.

Med drugim je tudi pedaliranje težje, kar je sprejemljivo dokler je baterija še polna in nas poganja motor, no ko se sprazni je razlika precejšnja, saj ne bo potrebno poganjati le pedal kolesa in lastno težo ampak tudi premagati odpor motorja, kar pa ni najbolj enostavno. Kar se tiče učinkovitosti, je ta precej mala, samo nekje do 5%. To pomeni, da boste na 30km poti napolnili baterijo le za dodaten 1,5 km.

Morali se boste vprašati če je to res vredno dodatnega napora pri pedaliranju.


Naslednji problem pri regenerativnem zaviranju je toplota, ki se ustvarja pri takšnem polnjenju. Ko vozite navzdol in polnite baterijo, se sama baterija močno zagreje. Sama toplota ni ravno dobra za litijske baterije, saj jim krajša življenjsko dobo.


Regenerativno zaviranje, če tudi se odlično sliši, v realnosti ni tako praktično in se ga pri e-kolesih skoraj ne uporablja.


Autor: Antonija Jerbić